Par spīti pieprasījumam, mazāk nekā ceturtā daļa uzņēmumu uzskata, ka ilgtspējas un sociālie jautājumi ir trīs galvenās prioritātes 2020. gadā, izredzes pēc Covid pandēmijas beigām ir uzmundrinošas

Jauns Epson ilgtspējas indeksa ziņojums

Par spīti pieprasījumam, mazāk nekā ceturtā daļa uzņēmumu uzskata, ka ilgtspējas un sociālie jautājumi ir trīs galvenās prioritātes 2020. gadā, izredzes pēc Covid pandēmijas beigām ir uzmundrinošas

• Epson indeksēšanas ziņojums izvērtē ilgtspējas izredzes Covid pandēmijas laikā un pēc tās, un tās ietekmi uz uzņēmējdarbību

• Ziņojums atklāj mainīgās prioritātes, sašķeltās ieinteresētās puses un atšķirīgās paaudžu un reģionālās motivācijas

Jaunajā Epson izstrādātajā indeksēšanas ziņojumā ir pārskatītas mainīgās prioritātes un izredzes saistībā ar ilgtspēju un sociālajiem jautājumiem — tagad un pēc Covid pandēmijas. Ziņojumā tiek mēģināts identificēt ne tikai uzņēmumu darbības, bet arī iespējas un draudus, ko rada klientu un darbinieku gaidas. Tiek pārskatītas arī demogrāfiskās un reģionālās atšķirības.

Ziņojumā ir iekļauti rezultāti no pētījuma Covid pandēmijas vasaras mēnešos, uzdodot jautājumus vairāk nekā 4000 respondentiem visā Eiropā un Tuvajos Austrumos par viņu rīcību un attieksmi pret ilgtspēju [1]. Pēc tam tika organizēta virkne diskusiju 2020. gada pēdējā ceturksnī, lai apspriestu pētījuma rezultātus. 

 

[1] Pētījumu 2020. gada jūnijā Epson uzdevumā veica uzņēmums B2B International

 

„Uzņēmumam Epson ilgtspēja jau sen ir bijis stūrakmens gan mūsu ražoto produktu izstrādē un ražošanā, gan mūsu pašu rīcībās un uzņēmējdarbībā. Mēs neticam, ka esam vienīgie, kas tiecas pēc ilgtspējīgākas pieejas uzņēmējdarbībai, bet pandēmija ir mainījusi daudzas prioritātes,” komentē Darens Felpss (Darren Phelps), Epson Europe viceprezidents. 

„Mēs vēlējāmies mācīties un pielāgoties kopā ar partneriem un patērētājiem, lai noteiktu, kur tehnoloģijas var tikt izmantotas, lai palīdzētu atbalstīt plānus ilgtspējīgākai un ekonomiski dzīvotspējīgai nākotnei. Šajā ziņojumā ir sniegta informācija, ko apkopojām gan pašreizējās, gan plānotās darbības kontekstā, kā arī ieinteresēto pušu gaidas, kas var ietekmēt uzņēmējdarbības panākumus.”

Galvenie secinājumi:

  • Covid krīzes laikā mazāk nekā ceturtā daļa Eiropas un Tuvo Austrumu uzņēmumu uzskatīja, ka ilgtspējas un sociālie jautājumi ir trīs galvenās prioritātes
  • Tas bija pretrunā ar pārējo populāciju, jo 71 % uzskata, ka vides un sociālie jautājumi ir svarīgi (kā klientiem, tā arī darbiniekiem)
  • 83 % apgalvo, ka viņiem ir svarīgi vides un sociālie dati par produktiem un pakalpojumiem, ko viņi iegādājas personīgi
  • Darbinieki – gan tie, kas strādā birojā, gan tie, kas strādā no mājām – pieminēja, ka vides faktoriem ir jābūt būtiskai lomai produktos, kas tiek viņiem nodrošināti lietošanai (70 % apgalvo, ka tehnoloģijām darbam no mājām jābūt izturīgām, energoefektīvām vai jāsamazina atkritumu daudzums)
  • 81 % darbinieku atklāja, ka viņiem ir svarīgi, lai darba devējs atbalstītu sociālos un vides jautājumus
  • IT lēmumu pieņēmēji vada pozitīvas vides plānošanu nākotnē. Tas neapšaubāmi atbalstīs tos uzņēmumus, kuri veidos prioritātes šo problēmu risināšanā pēc Covid pandēmijas un centīsies labāk pielāgoties klientu un darbinieku vēlmēm
  • Reģionālās un paaudžu atšķirības ir acīmredzamas, taču lielākā daļa piekrīt, ka ilgtspējīga un sociāla rīcība sniedz priekšrocības uzņēmējdarbībai

 

Sīkāka informācija:

Ilgtspējas pozīcija — tagad un pēc Covid pandēmijas

Ir saprotami, ka Covid pandēmijas radītās jaunās problēmas lika uzņēmumiem mainīt prioritātes. Diemžēl šķiet, ka ilgtspējas un sociālās problēmas tika novirzītas sāņus, jo 76 % aptaujāto apstiprināja, ka tās nav iekļautas viņu trīs augstākajās uzņēmējdarbības prioritātēs. Nedaudz pozitīvāks ir fakts, ka pēc krīzes beigām sagaidāma atkārtota pievēršanās šiem jautājumiem, un 65 % aptaujāto apgalvo, ka šie jautājumi kļūs svarīgāki pēc Covid pandēmijas.

 

Ilgtspēja un izmaksu efektivitāte var iet roku rokā, ja runa ir par biroju tehnoloģijām. Tomēr šie risinājumi bieži vien netiek ievēroti makro tendencēs, piemēram, vēja turbīnās un saules paneļos, tāpēc daudziem rodas iespaids, ka ilgtspēja var būt nepieejama un dārga.

 

IT lēmumu pieņēmēji, visticamāk, ir čempioni ilgtspējas jomā

IT lēmumu pieņēmēji ieņem vadošās pozīcijas pozitīvas nākotnes plānošanā, un 79 % sagaida, ka vides un sociālie jautājumi kļūs svarīgāki pēc Covid pandēmijas.  To var izskaidrot ar faktu, ka viņiem ir labāks priekšstats un zināšanas par vienkāršiem tehnoloģiskiem risinājumiem, un viņi ir labāk gatavi tos izmantot un izsekot to ietekmei.

 

„Mēs jau zinām, ka tintes tehnoloģijai ir milzīga ietekme uz vidi salīdzinājumā ar lāzerprinteriem, un jau daudzus gadus atbalstām pāreju,” stāsta Darens Felpss. „Pavisam vienkārši — ja visi lāzerprinteri Eiropā tiktu aizstāti ar Epson bezsiltuma tehnoloģijas biznesa klases tintes printeriem, mēs katru gadu varētu ietaupīt pietiekami daudz enerģijas, lai samazinātu CO2 izmešus par 410 miljoniem kilogramu un samazinātu enerģijas izmaksas par 152 miljoniem eiro gadā.” [1]

 

[1] Pamatojoties uz Epson aprēķiniem. Metodiku ir pārbaudījis TÜV Rheinland, balstoties uz „tipisko enerģijas patēriņu”, kas definēts un/vai simulēts, atsaucoties uz Energy Star testa procedūru, un izteikts kWh gadā. Modeļi, kas identificēti, izmantojot IDC HCP Tracker 2019. gada 2. ceturksnī (dati no 2015. gada 1. ceturkšņa līdz 2018. gada 4. ceturksnim), un 2018 uzstādīta bāze ES22 uzņēmumiem, par ko ziņo IDC („Installed Base by Vertical, 2019. gada 2. ceturksnis”). Salīdzinošos aprēķinus var atrast šeit: https://www.epson.eu/neop-footnotes

 

Ilgtspējas izdevība

Uzņēmumiem, kas joprojām apņēmušies īstenot vides un sociālās darbības, ir mazāk izmērāmu ieguvumu — 82 % lēmumu pieņēmēju un 78 % lēmumu nepieņēmēju uzskata, ka šie centieni var būtiski ietekmēt uzņēmējdarbības rezultātus. 

  • 44 % tic zīmola uztverei
  • 40 % darbinieku lojalitātei
  • 38 % darbaspēka produktivitātei

Turklāt no tiem, kas koncentrējušies uz vides un sociālajiem centieniem, 86 % sagaida uzņēmējdarbības peļņas pieaugumu nākamajā gadā / piecos gados.

Kā patērētāji vai klienti, 83 % respondentu apgalvo, ka viņiem ir svarīgi vides un sociālie dati par produktiem un pakalpojumiem, ko viņi iegādājas personīgi. Kā darbiniekiem, šie faktori ir svarīgi 81 % respondentu, un viņi vēlas, lai viņu darba devējs šos centienus atbalstītu. Kritisks faktors nākotnes darbaspēka plānošanā.

Darbinieki vēlas, lai aprīkojums tiktu vairāk izvērtēts (mājās un birojā) neatkarīgi no vecuma

Arī attiecībā uz piedāvātajiem produktiem darbinieki vēlas redzēt ilgtspējas centienus, un 70 % uzskata, ka ir būtiski, lai produkti būtu vai nu ražoti ilgstošai darbībai, energoefektīvi un/vai samazinātu atkritumu daudzumu.

Un, lai gan paaudžu atšķirības ir acīmredzamas — vairāk nekā 76 % no tiem, kas jaunāki par 22 gadiem, un 71 % 23–37 gadu vecumā sagaida, ka sociālās un vides problēmas kļūs arvien svarīgākas pēc Covid pandēmijas, salīdzinot ar 55 %, kas sasnieguši 54 un vairāk gadu vecumu, — tieši vecākās demogrāfiskās grupas rada nepieciešamību pēc energoefektivitātes, ilgmūžības un atkritumu samazināšanas produktos.

 

Uzziniet vairāk un skatiet indeksa pārskatu šeit: xxxx

 

Beigas

Piezīmes redaktoram

Uzziniet vairāk par to, ko Epson dara, lai atbalstītu ilgtspēju: https://www.epson.eu/greenreport